شنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۷

پس از لغو حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی عدنان حسن‌پور است

دیوان عالی کشور حکم اعدام عدنان حسن‌پور را لغو کرد. قضات دیوان عالی اتهامات این روزنامه نگار را از مصادیق محاربه ندانسته و پرونده را برای بررسی به شعبه دیگری از دادگاه انقلاب کردستان ارسال کرده‌اند.
" خرسندی خود را از این تصمیم دستگاه قضایی ایران اعلام می کنیم حال وقت آن رسیده که این روزنامه نگار که بیش از ١٨ ماه است از زمان دستگیری تا امروز در کابوس زندگی می کند آزادی شود. با آنکه مقامات قضایی - امنیتی نتوانستند اتهام محاربه را ثابت کنند اما در دو نوبت دادگاه انقلاب وی را محکوم به اعدام کرد.

دستگاه قضایی باید به سخت‌گیری و علیه روزنامه‌نگاران مستقل و منتقد و همکاران رسانه های خارجی پایان دهد.
صالح نیکبخت وکیل مدافع عدنان حسن‌پور با ابراز خرسندی از لغو حکم اعدام برای موکلش به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد " امیدوارم قوه قضاییه اشتباه دفعه قبل را انجام ندهد و با یک آسیب شناسی در بدنه خود قضاتی را که برای کشور مشکل می‌آفرینند در پست های اداری بکار گیرد." پرونده عدنان حسن‌پور به دادگاه انقلاب سنندج ارسال و قرار است روز شنبه ١٦ شهریورمورد بررسی مجدد قرار گیرد. یکی از قضات اصلی کردستان که در پرونده های مختلف از جمله در مورد عدنان حسن‌پور معروف به صدور احکام سخت‌گیرانه بود اخیرا از شغل خود برکنار شده است.

عدنان حسن پور ٢٥ ساله روزنامه نگار هفته نامه ئاسو در تاريخ ٥ بهمن ماه ١٣٨٥ دستگير و در تاريخ ٢٢ خرداد در دادگاهي غير علني به اتهام "اقدام عليه امنيت ملي"، " جاسوسي" و "محاربه" محاکمه و به اعدام محکوم شد، ٢٦ تيرماه حکم صادره به خانواده و يکي از وکلاي وی آقای سيروان هوشمندی ابلاغ شد، با اعتراض وکلای، ديوان عالي کشور در تاريخ ٣٠ مهر ماه حکم اعدام عدنان حسن پور را تائيد کرد. که مجددا با درخواست اعاده دادرسی از سوی وکلا در تاریخ ١٩ مرداد ماه دیوان عالی کشور حکم اعدام وی را لغو کرد. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج زندانی است.

از سوی دیگر در تاریخ ٢٣ مرداد ماه هیات نطارت بر مطبوعات امتیاز نشریات "طبرستان سبز " و "مجله سرگرمی‌ها" را لغو کرد. طبرستان سبز متعلق به موسسه ای به همین نام بعد از ده سال فعالیت به دلیل "نداشتن مجوز" و سرگرمی‌ ماهانه برای انتشار ویژه نامه اس ام اس که در آن " در آن از تعابير نامناسبي " استفاده شده بود، از انتشار باز ماندند. ارسال پیام های تلفنی یا اس ام اس در میان جوانان رایج است و در بسیار موارد این پیام ها با طنز نویسی در باره مقامات رسمی و یا اتفاقات سیاسی همراه است.

Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست:


View the Stats

stats