سه‌شنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۶

كورد ژورنالیست - هیوا بوتیمار مجدداً دادگاهی شد

کورد ژورنالیست: هیوا بوتیمار فعال مدنی کرد روز گذشته با حضور یکی از وکلایش در شعبه اول دادگاه انقلاب مریوان دادگاهی شد.

هیوا بوتیمار سال گذشته میلادی (1386.04.26)در همین دادگاه به همراه عدنان حسن پور روزنامه نگار دیگر مریوانی به اتهام محاربه با خدا به مجازات مرگ محکوم شد.هیوا بووتیمار

صدور حکم اعدام برای این دوفعال کرد واکنشهای فراوانی را در سطح بین المللی بدنبال داشت و سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر صدور چنین مجازاتی را شدیداً محکوم کرده و خواستار آزادی عدنان و هیوا شدند.

دادگاه تجدید نظر دیوان عالی کشور در سی ام مهرماه سال جاری حکم اعدام هیوا بوتیمار را نقض و همزمان حکم عدنان حسنپور را تائید کرد.

وکلای عدنان حسنپور با توجه به قانون اصلاحی دادگاههای انقلاب و عمومی ایران مجدداً به تائید حکم اعدام موکل خود اعتراض نموده اند.

در پی حمایتهای جهانی از این دو خبرنگار کرد جایزه سالانه آزادی مطبوعات ویژه خبرنگاران خارجی از سوی سازمان آزادی اطلاع رسانی و امنیت خبرنگاران ایتالیا به این دو تعلق گرفت.

از سوی دیگر سازمان گزارسگران بدون مرز واحد سوئد نیز جایزه آزادی مطبوعات سال 2007 را به عدنان حسن پور اهدا کرد.

این جایزه قرار است بیستم ماه فوریه در شهر استکهلم به عدنان بدون حضور وی اعطا گردد و همزمان از هیوا بوتیمار تقدیر بعمل آید.

هیوا بوتیمار عضو هیات مدیره انمجن سبز چیا و از خبرنگاران نشریه این انجمن بود.

عدنان حسن پور نیز عضو شورای نویسندگان هفته نامه توقیف شده کردی - فارسی "آسو" چاپ سنندج و همکار بسیاری از نشریات کردی و دانشجویی در ایران بود.

Bookmark and Share

View the Stats

stats