جمعه، تیر ۱۲، ۱۳۸۸

١٠ سال زندان برای عدنان حسن پور

بنا بر اطلاع خانواده عدنان حسن پور در تاریخ ١٠ تیرماه از حکم خود مطلع شده است، این روزنامه نگار از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ١٠ سال زندان محکوم شده است.

گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می کند : " این حکم دستگاه قضایی مصحک و بی اساس است . این روزنامه نگار اول به اعدام محکوم می شود و پس از دو سال و کشمکش قضایی این حکم لغو و سپس با همان اتهامات بی اساس به ده سال زندان محکوم می شود. ما همچنان خواست خود را تکرار می کنیم و خواهان آزادی بی قید و پرط این روزنامه نگار هستیم."

عدنان حسن پور ٢٧ ساله روزنامه نگار هفته نامه ئاسو در تاريخ ٥ بهمن ماه ١٣٨٥ دستگير و در تاريخ ٢٢ خرداد در دادگاهي غير علني به اتهام "اقدام عليه امنيت ملي"، " جاسوسي" و "محاربه" محاکمه و به اعدام محکوم شد، ٢٦ تيرماه ١٣٨٦ حکم صادره به خانواده و يکي از وکلاي وی آقای سيروان هوشمندی ابلاغ شد، با اعتراض وکلای، ديوان عالي کشور در تاريخ ٣٠ مهر ماه ١٣٨٦حکم اعدام عدنان حسن پور را تائيد کرد. که مجددا با درخواست اعاده دادرسی از سوی وکلا در تاریخ ١٩ مرداد ماه ١٣٨٧ دیوان عالی کشور حکم اعدام وی را لغو کرد. این روزنامه نگار ١٦ شهریور و ١١ بهمن ١٣٨٧ در دادگاه انقلاب سنندج محاکمه شد که به ده سال زندان محکوم شد.وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج زندانی است.


Bookmark and Share

View the Stats

stats