دوشنبه، دی ۱۸، ۱۳۸۵

کمیته‌هلندی دفاع از حقوق بشر در ایران

دفاع از جان عدنان‌حسن‌پور و هیوا بوتیمار

نجات جان این دو انسان اهمیت حیاتی دارد. نقض حقوق بشر توسط رژیم اسلامی
درکشورایران که‌ بشکل روزمره‌ بر اقشار مختلف جامعه‌ ایرانی اعمال می‌گردد، سرکوب زنان، جوانان، کارگران، دانشجویان، معلمین و هیئت‌علمی دانشگاهی و متخصصین، خبرنگاران و وبلاگ‌نویسان ابعاد بسیار وسیعی بخود گرفته‌ است. اعدامهای دسته‌جمعی جوانان و افراد کم سن بدون داشتن حق وکیل‌مدافع، اعدام و دستگیریهای گسترده‌ هموطنان عرب، ترک و بلوچ به‌ اتهامات واهی و بدون سند، اقرارگیریهای شناخته‌شده‌ تحت شکنجه‌های روحی و جسمی قرون‌وسطایی و شوهای تلویزیونی و ده‌ها مورد از نقض بی‌شرمانه‌ حقوق انسانها در این روزها باعث نگرانیهای بیشتر در بین مردم آزادی‌خواه و عدالت‌طلب در همه‌ جهان شده است حکم اعدام برای عدنان حسن‌پور حتی در این جارجوب هم به‌ خاطر تعلق قومی وی تبعیض‌آمیز است. بطور مثال در 5 سال اخیر خبرنگاری با فعالیتهای مشابه با فعالیتهای آقای عدنان حسن پور به احکام زندان بیش از 5-4 سال زندان نیانجامیده‌ است . برای فعالیتهای آقای هیوا بوتیمار که صرفن کار و فعالیتش در خدمت به محیط زیست و نگهبانی از میراثهای طبیعی برای آیندگان بوده است، نمونه‌ای مشابه که منجر به حکمی که مبنا بر غیرقانونی بودن باشد، دیده نشده است. موضوع تلاش‌های این فعال مدنی کرد، در عصر ما خدمت به انسانیت در همه جهان محسوب می شود

این احکام در حالی به این فعالین تحمیل شده است، که انتظار جمهوری اسلامی بطور تجربی، سکوت نسبی مردم و نیروهای سیاسی و حقوق بشری ایرانی در برابر آن بود. سکوت نسبی و اعتراض کمرنگ سازمانهای سیاسی ایرانی در مقابل جمهوری اسلامی برای اعدام بدون محاکمه و دادگاههای فرمایشی بلوچ‌ها و عرب‌های خوزستانی و دستگیری بی دلیل 100ها نفر در آذربایجان و کردستان در دوسال اخیر دستگاه سرکوب را جریتر نموده است.
ما باید نشان دهیم که اصولن زیرپا گذاشتن حقوق انسانها از هر ملت، مذهب و عقیده‌ای را با همبستگی و همیاری محکوم می‌کنیم و رضایت نمی‌دهیم که‌ سر انسان بیگناهی بر سر دار رود. در این جبهه تلاش می‌کنیم متحد با هم و همراه با همه مردم آزاده جهان به جمهوری اسلامی بگوییم که‌ دیگر نمی‌تواند در پشت دادگاه‌های دربسته‌ و بدون حضور هیئت‌منصفه‌ و وکیل مدافع و با تکیه‌ به‌ اتهامات واهی انسانهای بی‌گناهی را محکوم به‌ مرگ کند که‌ در جهان آزاد موضوع اتهاماتاشان، حتی قابل تقدیر ‌ است.

از ارتباطات‌جمعی جهانی
میخواهیم همانگونه که برای خبرنگاران گروگان در دست تروریستها طالبان و القاعده افکار عمومی را بسیج می‌کنند، برای آزادی همکارشان عدنان که در دست جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده است، نیز چنین عمل کنند. وجود عدنانها دمکراسی‌طلبی و عدالت‌خواهی را در کشور ما زنده نگاه داشته است. عدنان و عدنان ها سرمایه گرانبهایی برای توسعه دمکراسی و آزادی در خاورمیانه هستند، کدام ژورنالیست در جهان به جرم فقط نوشتن و خبررسانی توسط دولت اعدام می‌شود؟
کدام خبرنگار یا فعال سیاسی به‌ جز فعالین ملیتهای تحت ستم در ایران، به‌جرم مصاحبه‌ با رسانه‌ها از قبیل "رادیو صدای امریکا" حتی به‌ یک روز زندان محکوم شده‌ است؟ کدام فعال محیط زیست در ایران محکوم به‌ مرگ شده‌ است؟ آنانی که‌ با عدنان مصاحبه‌ای انجام داده‌اند، عدنان را تنها نخواهند گذاشت...عدنان تنها نیست. آنانی که‌ برای محیط زیست ارزش قائلن مارا در کارزار رهایی هیوا بوتیمار تنها نه‌خواهند گذاشت. ما برای رهایی عدنان از چنگ گروگانگیران جمهوری اسلامی و نجات عدنانها نهایت کوشش خود را بکار خواهیم گرفت. عدنان یک نمونه است که باید بشکل سمبول مبارزه‌ علیه‌ این بی‌قانونیها و دهن‌کجی‌های دشمنان آزادی مطبوعات و رسانه‌ها به آن نگاه کرد.

نجات جان عدنان، خدمت به آزادی رسانه‌ها در ایران است.
نجات عدنان نجات کسانی است که از ترس محکمه و زندان و اعدام حاضر به مصاحبه و نشر اخبار نیستند.
نجات عدنان
خدمت به آزادی انسان، آزادی نشر و آزادی خبر است.
نجات عدنان
نفی تبعیض‌های ملی و همبستگی همه مردم ساکن ایران از هر دسته و گروه و نژاد است.
نجات عدنان فتح سنگر مهمی در مبارزات آزادیخواهانه‌ بر علیه‌ فاشیسم اسلامی است.

از احزاب سیاسی ، نمایندگان پارلمانها و فعالین حقوق بشر می‌خواهیم که بدور از هر نوع تبعیض و تفاوتگذاری، برای جان عدنان همان مسئولیتی را احساس کنند که برای هموطنان و شهروندان خود در لندن، پاریس، برلین و آمستردام دارند.
به نویسندگان و هنرمندان خواهیم گفت که برای نجات جان انسان جهان سومی بدون مدافع باید بیشتر کوشش کرد .
به جامعه وکلا و قضات خواهیم گفت که در کشور ما حتی وکلا نیز جانشان بخاطر وکالت این انسانها به خطر خواهدافتاد.
با امضا اعتراض نامه در انترنت و نوشتن نامه و فرستادن ایمیل به سازمانهای دولتی و غیر دولتی اعم از وزارتخانه‌های خارجه و دادگستری یا سازمانهای حقوق بشری در محل زندگی خود و هرجایی که امکان دسترسی به آن را دارید. با فرستادن پیشنهاد و راهکارهای اعتراضی به کمپین نجات جان این دو انسان آزاده بپیوندید. امروز عدنان و هیوا فردا همه محکومین به اعدام را نجات خواهیم داد.


ایمیل: kurdishjournalistcomite@gmail.com

بلاگ بزبان فارسی: adnanhasanpour.blogspot.com

بلاگ بزبان انگلیسی: adnanhassanpour.blogspot.com


رتردام، 1-8-2007

Bookmark and Share

View the Stats

stats