یکشنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۶

عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار، روزنامه نگاران کرد را اعدام نکنید

خورهه لات نیوز: سازمانهای ایتالیا آزادی دو روزنامه نگار کرد محکوم به اعدام را خواستار شدند.این سازمانها در اطلاعیه ای آورده اند

عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار فقط خبرنگار هستند، مرتکب جنایتی هم نشده اند، علیه امنیت کشور هم سخنی بیان نکرده اند. به همین دلیل و به نام بخشایندگی و مهربانی که اولین صفات خداوندی است که جمهوری اسلامی از آن الهام گرفته، از رئیس جمهوری ایران، محمود احمدی نژاد می خواهیم مجازاتی را که دادگاه سنندج در 16 جولای گذشته برایشان در نظر گرفته ، لغو کند."

سازمان اطلاع رسانی، آزادی و امنیت خبرنگاران،سازمان اصل 21، سندیکای ملی روزنامه نگاران ایتالیا، سازمان به قابیل دست نزنید و مجله به صورت فوری و بی قید و شرط خواستار آزادی این دو خبرنگار ایرانی هستند.

در یادداشت ضمیمه ای که توسط این انجمن ها نوشته شده آمده است: هشتاد نماینده مجلس ایتالیا و همچنین دولت های ایتالیا و فرانسه و ریاست پارلمان اروپا به این کمپین پیوسته حمایت خود را از آن اعلام کرده اند. 30 نوامبر گذشته جایزه آزادی مطبوعات سازمان اطلاع رسانی، آزادی و امنیت خبرنگاران و شهرداری سی ینا به آنها تعلق گرفته بود، به خانواده هایشان اعطا شد. لیلی حسن پور و هادی بوتیمار اعضای خانواده آنها از طرف نهادهای مختلفی در ایتالیا پذیرفته شدند که از میان آن می توان به شورای شهر سی ینا، شورای استانداری توسکانی، فرمانداری رم، کمیسیون فرهنگی مجلس ایتالیا، و معاون پارلمان اروپا،خانم لوئیزا مورگانتینی اشاره کرد

. این نهادها فراخوان برای آزادی این روزنامه نگار را امضا کرده بودند.

متعاقب رای تاریخی مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون تعلیق مجازات اعدام ، روزنامه نگاران ایتالیایی و انجمن هایشان به نقش مهمی که کشور ایتالیا در این نبرد مهم برای حفاظت از زندگی انسان بر عهده گرفته است افتخار می کنند و معتقدند حمایت از کارزار برای نجات جان عدنان و هیوا نیز بخشی از این مبارزه است.

همچنین سازمان که جایزه آزادی مطبوعات را به این دو خبرنگار دربند اهدا کرد پوستر سال جدید و کریسمس را نیز به آنها اختصاص داده است.

Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست:


View the Stats

stats